Zdravotnický deník se věnoval historicky nejdelšímu výpadku centrálního úložiště elektronických receptů, který 19. ledna postihl Českou republiku. Důvod výpadku i po investigativní práci redaktorky Zdravotnického deníků zůstává stále neobjasněn. Komunikace ze strany SÚKL je i nadále minimální. Na jeho dotazy Zdravotnického deníku za ČLnK odpovídala tisková mluvčí Michaela Bažantová.
Snad každý se pravděpodobně doslechl o nešťastném pětihodinovém výpadku centrálního úložiště elektronických receptů, který ochromil výdej léků, ale také jejich elektronické předepisování 19. ledna 2022. V době výpadku se navíc se objevily problémy s přihlašováním do jiných systémů, u nichž zdravotníci využívají pro svoji autentizaci certifikáty vydané Státním ústavem pro kontrolu léčiv (SÚKL), jako například u systému pro registraci očkování Reservatic.
Jasno ale není v tom, co se skutečně dělo s centrálním úložištěm eRecept během jeho selhání, zda opravdu plně fungovalo záložní datové centrum a proč se mnoha lékárnám nedařilo elektronické recepty načíst.
"Zdravotnický deník proto zjišťoval, zda se podařilo dořešit, proč řadě lékáren nešlo eRecepty načítat, a zda se stejná situace nemůže opakovat. Stručná odpověď – nepodařilo." Na některé jeho dotazy mluvčí SÚKL nereagovala.
Celý článek je k dispozici
zde.
Zdroj: SEDLÁČKOVÁ,
Záhada třetího centra. SÚKL a lékárníci se neshodnou na tom, co se dělo během výpadku centrálního úložiště eReceptů. Praha: [online]: zdravotnickydenik.cz, str. 0, 8. 2. 2022.